Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




ABIM SELANGOR KE POLITEKNIK SULTAN IDRIS SHAH SABAK BERNAM


12 Rabiulawal 1433h, Sabak Bernam - Pada hari kemuliaan kelahiran Baginda Rasulullah s.a.w., Setiausaha ABIM Selangor, Saudara Kamarul Azami menerima jemputan memberikan latihan kepada sekumpulan pelajar di bawah kelolaan Rakan Pusat Islam dikenali sebagai Grup Sinergi. Tarikh bersamaan 5 Februari 2012, peserta diberikan latihan dibawah modul Program Eksplorasi Bina Diri Naqib dan Naqibah atau PENA.

Program berlangsung selama 1 hari bermula dari jam 9.00 pagi sehingga jam 10.30 malam. Bermula dengan sesi pengenalan pada awal pagi dan kemudian perbincangan tertumpu kepada memperkenalkan konsep usrah dan melaksana usrah, Selain itu peserta diberikan semangat dan motivasi untuk melatih diri menjadi pendakwah serta Naqib dan Naqibah yang sentiasa taat kepada perintah Allah serta melaksana sunnah Rasulullah s.a.w.

Setiausaha ABIM Selangor dengan dibantu rakan sekerja Saudara Johari serta teman-teman SISMA Selangor iaitu Mustafa dan Wan Saiful. TIdak lupa juga adik-adik PEPIAS Shah Alam iaitu Fitri dan Amirul. Program berjalan lancar dan mendapat kerjasama yang terbaik. Usaha murni yang telah dimulakan oleh Ustaz Azli dan teman-teman diRPI PSIS diharapkan akan menyemarakkan lagi usaha melahirkan lebih ramai pelajar di PSIS yang berketrampilan dan berdaya saing khususnya dalam mempamerkan peribadi Muslim yang sebenar.

Kami di ABIM Selangor mengharapkan agar usaha ini berterusan dan diberikan kekuatan buat mereka untuk istiqamah. Kami akan bersedia untuk terus membantu dan menyemarakkan lagi usaha murni ini.

5 Februari 2012

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR