Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




BENGKEL MUSLIMAH WAJA

29 Oktober 2011, Jalan Kebun Shah Alam - Seramai 120 orang wanita dari kalangan sasaran Muslimah di Jalan Kebun telah hadir memeriahkan Bengkel Wanita Waja yang dianjurkan bersama diantara Akademi Zakat Selangor (AZAS), ABIM Selangor, Ahli Jawatankuasa Masjid An-Naim Jalan Kebun dan JKKK Jalan Kebun.

Bengkel yang berlangsung bermula jam 8.00 pagi itu telah diisi dengan program yang sangat menarik serta memberikan impak yang positif kepada mereka yang hadir. Ia bermula dengan sedikit kata-kata dan nasihat bermotivasi yang disampaikan oleh Puan Nurhani Salwa dari Grup Peguam ABIM yang bertajuk Bahagianya Menjadi Wanita dan selepas rehat pula oleh Dr. Ruziah Ghazali yang merupakan Pengurus Besar AZAS sendiri.


Bengkel ini bertujuan untuk memotivasi para muslimah atau ibu dalam membina keluarga harmoni dan kasih sayang serta berkongsi tip untuk mengeratkan hubungan kekeluargaan. Bengkel yang tamat pada jam 1.00 petang itu lebih meriah apabila menerima kunjungan YB Suhaimi yang turut berkesempatan merasmikan majlis penutup bengkel.

Apa yang menarik di dalam bengkel ini juga ialah kesempatan yang diberikan kepada Saudari Azmiza, Pengurus Darul Wardah untuk berkongsi cerita suka dan duka serta berita berkenaan dengan usaha ABIM Selangor khususnya tim HELWA Selangor dalam membangun serta berdakwah melalui DARWA itu sendiri.

Bagi pihak ABIM Selangor, kami amat berbesar hati atas kesudian dan kepercayaan yang diberikan oleh pihak AZAS untuk melaksana bengkel ini serta tidak dilupakan juga kepada pihak penyumbang hadiah cabutan bertuah yang menjadikan bengkel ini lebih bermakna buat mereka yang hadir.


0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR