Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




BICARA ORANG MUDA

20 Oktober 2011, Seksyen 3 Shah Alam - Akademi Zakat Selangor dengan kerjasama ABIM Selangor dan MPP UNISEL Shah Alam telah menganjurkan forum Bicara Orang Muda bertajuk 'Mencari Cinta Ilahi'. Forum ini mensasarkan pelajar-pelajar IPT khususnya UNISEL di WISMA MAIS Seksyen 3 Shah Alam itu sendiri. Forum disambut dengan deraian air hujan membasahi bumi pada awal jam 7.00 petang di mana forum tersebut dimulakan dengan solat berjemaah Maghrib, bacaan Yaasin dan solat hajat serta solat Isyak berjemaah.

Forum yang berlangsung dalam pelbagai perasaan dan keadaan itu telah berjaya menarik minat segelintir pelajar juga orang ramai yang memenuhkan khemah yang disediakan walaupun dalam keadaan hujan dan kebasahan. Forum dilangsungkan di kawasan gelanggang badminton Wisma MAIS dan mengetengahkan 3 ahli panel muda dan berpandangan jauh.

Panelis yang dijemput adalah Ustaz Mohd Naim Mohd Nor (Timbalan Presiden ABIM), Ustaz Elyas Ismail (Penceramah E-Class Training), Ustaz Fauzan (Penceramah Mantop Training) serta moderator forum, saudara HAMKA (Penceramah E-Class Training). Forum dimulakan dengan ucapan perasmian oleh Dr. Ruziah Ghazali, Pengurus Besar Akademi Zakat Selangor.

Antara objektif utama penganjuran adalah untuk menggiatkan usaha pendakwah muda ABIM serta agensi seperti AZAS dalam kerja-kerja mengembalikan fitrah rasa bertuhan serta memberi kesedaran mengenai akidah Islam kepada belia dan masyarakat. Majlis bermula seawal jam 7.00 malam dan tamat pada jam 10.30 malam dalam majlis ringkas penyampaian cenderamata dari pihak penganjur kepada panelis dan moderator forum.

Semoga dengan penganjuran ini, ABIM bersama AZAS akan dapat menggemblengkan tenaga dengan lebih aktif untuk meneruskan usaha menyampaikan dakwah kepada masyarakat di WISMA MAIS.


0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR