Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




IJTIMA’ HARAKIY KUALA LANGAT ; MERIAH DAN MENCERAH

Mengambil model jemaah di peringkat pusat, ABIM Daerah Kuala Langat berjaya mengumpulkan di semua peringkat umur. Bermula dengan Wacana ABIM bersama Umat tentang isu ; Qazaf , menjawab fitnah yang menampilkan pembicara Al-Fadhil Ustaz Muhd Zawawi Ahmad Mughni , Yang Dipertua ABIM Selangor yang menerangkan secara terperinci tentang isu semasa ini dan bagaimana masyarakat perlu menghadapinya. Ijtima’ ini diadakan di Surau Hj Marzuki , Warisan Kasih, Darul Maghfirah , Sungai Kelambu Banting pada 10 dan 11 Jun 2011.


Ustaz Zawawi sedang menyampaikan pencerahan





Kehadiran Sdr Dr Muhammad Razak Idris , Presiden ABIM Pusat bersama dalam majlis tersebut menyerlahkan lagi hasrat beliau untuk menjadikan ABIM kembali kepada masyarakat dan kembali berfungsi menyelesaikan msalah umat . Sdr Presiden juga merasmikan Muktamar ABIM Daerah Kuala Langat ke 29 (2011).


Sdr Dr Muhd Razak Idris , Presiden ABIM menyampaikan hadiah kepada guru TASKI





Pada pagi Sabtu , Hari Keluarga ABIM Daerah Kuala Langat yang melibatkan ahli, PEPIAS Daerah Kuala Langat serta guru TASKI di sambut meriah. Program seperti ini akan merapatkan ukhuwah antara ajk , ahli serta mengenali ahli keluarga besar ABIM Daearah Kuala Langat. “ Terima kasih kepada semua yang terlibat dan ABIM Kuala Langat berazam akan menumpukan program bersama ummat untuk mengembalikan fungsi ABIM dalam masyarakat seperti yang disarankan Presiden ABIM untuk ABIM menjadi nasihal Ummat (penasihat Umat )” kata Sdr Radin Muhd Imaduddin . Yang Dipertua ABIM Daerah Kuala Langat bagi sesi 2011/2012.

Tiup dik , Tiup , Jangan Tak Tiup












Juara Bola Tampar Plastik Sampah Kuala Langat 2011













YDP ABIM Kuala Langat yang baru ; Cikgu Radin menyampaikan hadiah

3 comments:

Anonymous said...

Anwar Restu Berzina Tanpa 4 Saksi !

AIDCNews – 08/06/11 – Dalam kesibukan penyokong-penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim berkempen mahukan Qazaf dan 4 saksi, namun terdapat satu lagi gerakan yang dipelopori oleh badan pemikir Ketua Umum PKR itu yang menolak Qazaf, Hukum Islam dan 4 Saksi.

Begitu kontradik, tetapi itulah hakikatnya yang masing-masing mendakwa membawa pemikiran Anwar Ibrahim.

Selangordaily.com melaporkan, gerakan Qazaf yang dicanang Anwar disambut oleh seorang kaki botol yang sering mabuk di hotel Crystal Crown Klang dan sering berpoya-poya di kelab-kelab malam sekitar Klang dan Petaling Jaya bersama dengan tauke-tauke Cina yang ada kepentingan projek dengan Majlis Perbandaran Klang.

Laman itu merujuk kepada Azmizam Zaman Huri, Ketua Pemuda PKR Kota Raja Selangor dan juga ahli Majlis Perbandaran Klang yang menyertai program mensabotaj Datuk Shazryl Eskay Abdullah bersumpah laknat di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Azmizam Zaman Huri (bertanda bulat) menyertai demonstrasi AMK dalam Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur

“Yang dia (Azmizam) laung-laungkan qazaf, qazaf itu, tahukah dia apa maksud qazaf ? Cuba minta dia huraikan apa maksud qazaf, kami yakin dia pasti terkencing. Kalau suruh dia terangkan pasal whisky atau jack daniel kami yakin dia boleh terangkan.

“Kasihan Anwar, terpaksa guna kaki mabuk berdoa untuknya” Klik di sini dan sini

Bagaimana dengan Jonah, Timbalan Ketua AMK ? Adakah pengetahuannya tentang hukum Islam setaraf dengan Nik Abduh Nik Abdul Aziz, Timbalan Ketua Pemuda PAS ?

“Dari memekak ‘nak Qazaf nak Qazaf’, baik minta Hudud dilaksanakan. Qazaf terkandung dalam Hudud. Nak anak, tapi ibu ditinggalkan. Nak Qazaf, tapi tolak Hudud. Demi Anwar Ibrahim beb. Hehe”, kata blogger pro PAS, Aduka Taruna yang mengambarkan tindakan AMK mahukan Qazaf itu semata-mata kerana ber’iman’ kepada manusia bernama Anwar Ibrahim. Klik di sini dan sini

Difahamkan ‘gerakan Qazaf’ dimulakan oleh Dr Siddiq Fadhil, bekas Presiden ABIM untuk menyelamatkan imej Anwar yang kini disambut oleh Angkatan Muda PKR (AMK).

Dr Siddiq yang juga bekas panel badan pemikir Anwar (IKD) pernah melakukan perkara sama pada tahun 1990-an dengan mencanang ‘gerakan Minda Melayu Baru’ menggunakan kolumnis Berita Harian untuk menjustifikasikan ‘UMNO itu Melayu dan Melayu Itu Islam’, sebagai pembelaan kepada Anwar yang ketika itu Timbalan Perdana Menteri (TPM).

Sebab itu kolumnis NTAnwar menyimpulkan Dr Siddiq hanya ber’fatwa’ mengikut kepentingan Anwar Ibrahim.

“Isu fatwa Siddiq Fadhil kata boleh terima duit Yahudi untuk projek IKD semasa beliau jadi Panel Pemikir IKD juga sudah jadi pengetahuan umum.

“Sebab itu marah gila kepada Dr M bila pecat Anwar, tetapi mendiamkan diri bila Anwar dan Khalid Jaafar terbitkan buku-buku sesat yang berniat mahu sebarkan Islam Liberal di Malaysia.

“Apakah Siddiq Fadhil sokong permurtadan besar-besaran di Malaysia apabila terus menerus selamatkan Anwar dengan hujah maqasid syariah, sedangkan Anwar lah bapa pluralisme di Malaysia”, Klik di sini

CikguDin said...

terima kasih atas komen yang diberikan.
pencerahan untuk semua.
bukan untuk sebilangan manusia. Moga diberkati

Anonymous said...

inilah dia suara sebenar golongan umat Islam yang tidak mahu menerima hakikat dan hak seperti yang termaktub dalam Al Quran.

cuba renungkan kembali kisah Hadis Ifki yang terjadi ke atas Saidatina Aishah.Buka mata, buka hati, buka minda.

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR