Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




Berkampung Di Plaza Alam Sentral

Shah ALam 18 Feb. 2011- ABIM Selangor telah menyertai minggu Du'at anjuran Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) bersama NGO-NGO Islam Negeri Selangor bertempat di Plaza Alam Sentral.

Bertemakan mesra bersama NGO's,pelbagai booth dibuka yang di sertai NGO-NGO Islam dan badan-badan kerajaan. Pelbagai program & aktiviti diadakan sepanjang 3 hari pameran dijalankan.

ABIM yang terlibat dengan seketeria menangani gejala sosial bersama NGO lain seperti JIM,PPIM,PEPIAS,Unit Mubalighat Jais,Yayasan Amal Malaysia,ISMA,MAWADDAH,dan Unit Hidayah Hilal telah mengadakan program "talk show" yang bertajuk

'Jangan Pulang Dulu' yang menampilkan Ustz Akhwan Affandi sebagai moderator,Dr. Harlina Hj Siraj dan Ustz Hizbur Rahman dari Imam Muda sebagai panel.Program yang diadakan pada 18 Feb. 2011 jam 8 malam itu telah dihadiri oleh pengunjung-pengunjung Plaza Alam Sentral itu sendiri dan ALhamduliilah sambutan agak menggalakkan.

ABIM turut tidak melepaskan peluang untuk membuka ‘booth’ bertujuan untuk memperkenalkan lagi ABIM dan mengeratkan lagi hubungan ABIM dengan masyarakat Shah Alam khususnya.

1 comments:

hidayah hilal said...

asmlkm..terims ksih ats liputan dn orgnisasi majlis

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR