Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




MUKTAMAR DAERAH TELAH DAN SEDANG RANCAK BERLANGSUNG!

ABIM Daerah di seluruh Selangor telah dan sedang rancak bermuktamar. Bermula dengan ABIM daerah Gombak yang bermuktamar pada 10 April yang lalu di pejabat penghulu daerah gombak di rasmikan oleh Sdr Khairudin bin Abas SUN. YDP ABIM Gombak Saudara Zamani Mohd karulani terus memikul amanah untuk menerajui daerah gombak. Diikuti oleh daerah Tanjung Karang dan Kuala Selangor yang dilangsungkan serentak pada 19 April 2010 dan terus diberi amanah Sdr Kamarul Azami sebagai YDP Kula selangor dan Sdr Izwan Syuhada' sebagi YDP Tanjung Karang. ABIM Daerah Kuala Langat bermuktamar pada 21 APRIL 2010 di Taski ABIM Ummu sakinah Sungai manggis dan Sdr Khairudin Abas terus menerajui Kuala Langat bagi tahun ke 8.

Bulan Mei , di mulakan dengan Abim Daerah Sabak Bernam telah menjalankan muktamar pada 1 Mei 2010 dirasmikan oleh Sdri Nur Hidaya bt Sumairi PSU 2 menyaksikan Sdr Mohd Hafiz Jamaluddin sebagai YDP.ABIM daerah Bangi pada 8 Mei 2010. Majlis dimulakan dengan bicara anak muda yang mendapat sambutan hangat menyaksikan jemputan yang hebat iaitu YB Nik Nazmi dan Dr Asyraf Wajdi memberi butir pendapat agar anak muda terus mekar di arena ini. Sdr Ahmad saparuddin terus diberi kepercayaan untuk menerajui ABIM Daerah Bangi. ABIM Daerah Kelang bermuktamar pada 9 Mei 2010 dirasmikan oleh SDR Muszaki M Odzir PSUN 1 menyaksikan Sr Zahrullail Abd Manaf dimanahkan menerajui ABIM Daerah Kelang. ABIM Serdang bermuktamar pada 14 mei 2010 dirasmikan oleh Sr Mohd Zawawi , YDP dan Sdr Khairul Hamzani terus memikul amanah sebagi YDP.

Masih berlum bermuktamar ialah ABIM Daerah Hulu Selangor , ABIM Daerah Shah Alam , ABIM Daerah Sepang dan ABIM Daerah petaling Jaya.

1 comments:

Anonymous said...

diharap pemimpin muda di daerah dapat bergerak/merangkak/berjalan/berlari tangkas dan pantas seperti anak muda...

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR