Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




PROGRAM JATIDIRI REMAJA

23 Zulhijjah 1434, Hulu Yam Baru, Selangor - Sekolah Rendah Agama Hulu Yam Baru telah mengambil inisiatif positif bagi mengisi ruangan masa pelajar-pelajar sekolah khususnya pelajar tahun 6 yang sudah selesai peperiksaan Penilaian Sekolah Rendah Agama (PSRA). Program Jatidiri Remaja merupakan program yang mendedahkan pelajar kepada dunia keremajaan serta persiapan mereka untuk melangkah ke sekolah menengah.

Usaha murni pihak sekolah ini wajar diberikan pujian kerana mengambil berat dan prihatin terhadap perkembangan diri pelajar-pelajar mereka dan mungkin ini adalah usaha rasmi terakhir pihak sekolah sementara mereka masih di dalam tanggungjawab sekolah. ABIM Selangor amat berbangga dan memuji usaha ini serta bersetuju untuk memberikan kerjasama dalam melaksana program yang ringkas tetapi padat dengan pengisian.

Program berlangsung dalam tempoh 3 jam sahaja tetapi diadakan dalam tempoh 3 hari bermula 28 Oktober 2013 jam 2.30 petang. Aktiviti pembukaan bersama TYDP ABIM Selangor dalam slot Kenali Dunia Kanak-kanak dan Remaja serta LDK bersama fasilitator dari PEPIAS yang terdiri daripada pelajar UIAM dan UiTM. Berikutnya aktiviti akan diteruskan dengan Kembara Solat dan pembentangan pada 29 dan 31 Oktober 2013.

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR