Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




ABIM Selangor Sambut Ulang Tahun Ke-40


15 Rabiulawal 1433h, Meru, Klang - Alhamdulillah Seminar Siyasah Syar'iyyah peringat negeri selangor 2012 berjalan dengan jayanya di Pusat Pendidikan ABIM Klang Selangor dimana mengumpulkan para pimpinan dan ahli ABIM dan Wadah negeri dan daerah. Seminar setengah hari menampilkan 3 panelis iaitu Dato Dr Siddiq Fadzil, Presiden Wadah, Prof Madya Dr Shaharuddin Badaruddin, Timbalan Pengerusi Majlis Syura Kebangsaan , dan Hj Mohd Yahya Sahari.


Seminar yang dipimpin oleh Ustaz Mohd Zawawi ini berjalan dengan jayanya atas kupasan dan hujah yang dibentangkan oleh ketiga-tiga panelis yang dijemput bagi membincangkan isu-isu siyasah dan politik semasa dalam negara khsusnya negeri Selangor. Seminar Siyasah ini dianjurkan bersempena Pelancaran Sambutan 40 tahun ABIM Negeri selangor dimana pada seminar kali ini hadir begitu ramai para pengasas dan penggerak awal ABIM.


Majlis pelancaran ini juga turut disertai oleh Presiden ABIM Sdr Amidi Abd Manan. Majlis Perasmian dilakukan oleh Tuan Presiden dimana beliau menggesa ahli dan para penggerak abim untuk terus istiqamah dalam meneruskan dakwah. Para penggerak ABIM harus jelas dengan dasar perjuangan dan sentiasa saling membantu dalam menjayakan misi dakwah. Terdahulu majlis dimulakan dengan ucapan aluan oleh YDP ABIM Selangor Sdr Khairuddin Abas.


Berbagai program diatur bermula denga pelancaran, termasuk konvensyen, lawatan, seminar dan ijtimak haraki adalah antara aktiviti yang bakal dirancang bagi merancakkan lagi sambutan 40 tahun abim selangor. Bagi pihak Jawatankuasa abim dan sambutan 40 tahun diharap semua ahli dapat sama-sama menyumbang apa juga samada buah fikiran, tenaga dan wang ringgit bagi menjayakan sambutan 40tahun abim dipersada dakwah negeri Selangor.


7 Februari 2012

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR