Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




SAMBUTAN 40 TAHUN ABIM SELANGOR

ABIM Selangor akan melancarkan Sambutan 40 Tahun ABIM Selangor dengan bertemakan 'Menyebar dakwah, Menyantuni Ummah' pada 7 Februari 2012. Menurut Yang Di Pertua ABIM Selangor, Saudara Khairuddin Abas, sambutan ini antara lainnya bertujuan adalah untuk menyorot kembali sejarah perkembangan ABIM di Negeri Selangor serta kesannya sehingga hari ini. ABIM Selangor telah bertapak dan bergerak di Negeri Selangor semenjak tahun 1972.

Peluang ini juga diambil untuk mengiktiraf perjuangan serta pengorbanan mereka yang lebih dahulu mempelopori gerakan ini di Negeri Selangor. Ia sebagai elemen pembakar semangat generasi baru untuk terus berdakwah. Bagi melakar generasi baru ABIM selepas 40 tahun, ABIM Selangor amat berhasrat untuk menggerakkan belia Islam secara holistik di peringkat negeri Selangor. Bagi kepimpinan ABIM Selangor, amat mengharapkan kerjasama, komitmen serta sumbangan dalam bentuk kewangan dan kemudahan bagi merealisasikan pembentukan belia Islam yang benar.

Bagi sesiapa dermawan yang ingin menyumbang untuk membantu sambutan ini, boleh hubungi terus Yang Di Pertua ABIM Selangor atau menyumbang terus ke akaun BIMB ABIM Selangor.

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR