Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




Laporan Lawatan ABIM Johor ke Sekretariat ABIM Selangor..




Laporan Lawatan ABIM Johor Link Company (AJLC) ke Sekretariat ABIM Selangor.

Adalah dimaklumkan bahawa Agensi ABIM Negeri Johor atau lebih dikenali sebagai ABIM Johor Link Company (AJLC) telah mengadakan Program Jihad Bisnes Siri 01 (JB 01) 2010. Program ini bertujuan untuk mengenalpasti ruang dan peluang serta sumber untuk menggerakkan agenda ekonomi gerakan keseluruhannya. Di bawah disertakan maklumat ringkas lawatan tersebut :-

Tarikh : Isnin, 29 November 2010

Tempat : Sekretariat ABIM Selangor

Masa : 03.00 – 5.30 petang

Deligasi : 7 orang

Tujuan kehadiran AJLC ini memfokuskan pada perbincangan ekonomi, kewangan, susulan dari tamrin Qiyadi Kebangsaan baru-baru ini. Lawatan AJLC adalah lawatan tidak rasmi kerana mereka mempunyai program rasmi di ABIM Pusat manakala hampir keseluruhan pimpinan ABIM Selangor sedang berjihad di Selatan Thailand untuk misi ukhuwwah dan bantuan kemanusiaan ketika lawatan AJLC di Pejabat Sekretariat ABIM Selangor.

Ziarah dan perbincangan dilaksanakan secara santai dan wakil Sekretariat ABIM Selangor, saudara Effendy telah menjelaskan di pihak beliau hanya sekadar boleh mencatat segala perbincangan tanpa mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi.

Kesimpulan lawatan itu, ABIM Johor memohon kepakaran di pihak ABIM Selangor untuk membantu dalam mengembangkan program kaderisasi,latihan dan modul program mereka. Mereka juga memohon HELWA ABIM Selangor membantu memperkasakan potensi HELWA ABIM Johor dengan mengadakan program tarbiyah dan latihan bersama di masa akan datang.

Disediakan oleh, 2 Disember 2010

(EFFENDY BIN ZULKIFLY)

Pengurus Program dan Latihan

Sekretariat ABIM Selangor

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR