Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




SMART SOLAT @ KARNIVAL JOM DAKWAH

31 Julai 2010, Felda Sg Tengi - ABIM Selangor mengendalikan Smart Solat @ Karnival Jom Dakwah untuk belia (tingkatan 1-5) di Felda Sungai Tengi berganding bahu dengan PEPIAS. Objektif program adalah untuk memantapkan ibadah solat anak muda dari Felda Sg Tengi, Felda Sg Tengi Selatan, Felda Suharto & Felda Gedangsa. Peserta yang hadir adalah 48 dan 9 fasilitator dari UIA Nilai dan UPSI. Manakala 9 urusetia sepenuh masa telah dibawa khas oleh sekretariat untuk memantau perjalanan Karnival Jom Dakwah sepanjang 3 hari 2 malam.

Konsep program lebih menjurus bimbingan dalam kumpulan agar pembimbing dapat mengenalpasti kekurangan dan kelebihan anak buah dengan lebih efektif. Pada sebelah petang Presiden PEPIAS Mohd Zulhelmi mengadakan perbincangan dalam kumpulan dalam usaha menilai teknik penyelesaian dan langkah-langkah yang boleh direncanakan dan di gunapakai dalam menangani gejala sosial yang semakin serius dikalangan remaja kini. Program diakhiri dengan ucapan dari Setiausaha Kewangan Norhidayah Sumairi.
Program Karnival Jom Dakwah adalah kerjasama NGO's Islam di bawah MAIS iaitu Unit Menangani Gejala Sosial dalam membantu mengurangkan masalah sosial di kalangan masyarakat Felda khususnya di Kg Felda Sg Tengi, Hulu Bernam, Selangor (DUN Hulu Bernam).

Tarikh : 31 Julai - 1 Ogos 2010
Tempat : Kg Felda Sg Tengi, Hulu Selangor
Masa : 8.30 pagi - Sabtu hingga 1.00 ptg - Ahad
Aktiviti menarik :

Program Khas Untuk Wanita . Program Khas Untuk Remaja & Belia . Pemeriksaan Kesihatan PERCUMA . Pameran Kepenggunaan . Motivasi Keibubapaan . Bengkel Tahsin Solat . Forum Perdana . Qiamullail . Demo Pertolongan Cemas . Pameran Dadah & HIV . Pameran First Aid

1 comments:

WAK JURAGAN said...

Syabazzz dan tahniah kepada geng 10 ABIM yang telah bermandi keringat membangun umat di Penghujung Negeri. Semoga Allah sentiasa memberi kekuatan kepada kalian semua...

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR