Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




SINAR RAMADHAN SEORANG SEKAMPIT BERAS, MASJID AN-NAIM


5 Ogos 2010, Jalan Kebun, Shah Alam - ABIM Selangor mengucapkan jutaan terima kasih dan tahniah kepada Jawatankuasa Masjid An-Naim Jalan Kebun bersama petugas dan para sukarelawan ABIM Selangor yang telah bersama-sama melancarkan majlis penyerahan bantuan sempena Kempen Seorang Sekampit Beras 2010. Ia merupakan salah satu usaha untuk membantu golongan dermawan untuk memberikan sumbangan kepada mereka yang memerlukan pada masa yang sama memberikan pendidikan dan peringatan tentang kehidupan sebagai seorang Islam.

Majlis dimulakan seawal jam 3.30 petang dengan kehadiran para penerima bantuan yang terdiri daripada fakir, miskin, muallaf dan ibu-ibu tunggal. Seramai hampir 150 orang penama sebagai penerima bantuan hadir dengan pelbagai karenah dan ragam. Inilah perjuangannya, apabila ramai dikalangan penerima ini, masih cetek pengetahuan agama mereka dan yang lebih malang lagi, tidak mahu pula mengikut kebaikan yang dilakukan.

Majlis berterusan sehingga solat Asar berjemaah dan kemudian sesi penyerahan bantuan yang disempurnakan oleh YB Mat Shuhaimi yang merupakan ADUN Sri Muda. Majlis berlangsung dengan baik sekali dan mendapat sokongan dari pihak masjid sendiri yang diwakili oleh Tuan Nazir, ketua kampung serta ahli majlis. Perjalanan SINAR RAMADHAN SEORANG SEKAMPIT BERAS ini tidak akan terhenti di sini sahaja kerana, masih ada 2 siri majlis lagi yang akan dilaksanakan di dalam bulan Ramadhan.

Semoga segala usaha ini diberikan keberkatan dan rahmat dari Allah s.w.t.


Setiausaha Negeri
6 Ogos 2010
Kuala Selangor

Sesi Penyerahan Bantuan oleh YB Mat Shuhaimi

Bergambar Bersama Penerima Sumbangan

Antara Sukarelawan ABIM Selangor yang membantu

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR