Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




MESYUARAT IOA SELANGOR


5 Ogos 2010, Kampung Melayu, Sungai Buloh - Hasil dari pertemuan ABIM Selangor bersama pihak Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah yang lalu telah menggerakkan ABIM Selangor untuk memulakan perbincangan aktif bersama Pengerusi IOA Selangor, Datuk Dr. Abdul Razak bin Kechik di kediamannya malam semalam.

Perbincangan dimulakan pada jam 9.30 malam dengan dipengerusikan oleh Ustaz Zawawi selaku YDP ABIM Selangor. Objektif utama pertemuan ini ialah untuk merencanakan pergerakan IOA Selangor yang telah ditubuhkan dan bertempat di Masjid Negeri, Shah Alam. Antara maklumat dan berita gembira yang dikhabarkan adalah pihak masjid telah memberikan kerjasama dengan menyediakan kemudahan prasarana yang baik dan perlu diaktifkan menjelang Ramadhan yang akan tiba tidak lama lagi.

Fokus perbincangan semalam memperlihatkan keperluan penglibatan sukarelawan khususnya dari pelajar-pelajar yang berada disekitar Masjid Negeri dan antara yang disebutkan adalah UiTM, UNISEL dan MSU. Menurut Datuk Razak lagi, ia merupakan salah satu pintu kaderisasi dan peranan ini perlu dimainkan memandangkan Masjid Negeri merupakan salah satu tempat yang mempertemukan ramai orang dan masyarakat.

Mesyuarat ini dihadiri oleh Haji Shirajuddin, Saudari Azareka serta Saudari Fatimah Zakiyah. Mesyuarat bersetuju membentuk satu jawatankuasa IOA Selangor yang dipengerusikan oleh Datuk RAzak sendiri, timbalannya adalah Haji Razif (Shah Alam), setiausaha, Saudari Azareka dan bendahari adalah saudari Fatimah Zakiyah. Antara yang dilibatkan dalam ahli jawatankuasa adalah Haji Shirajuddin, Ustaz Muszaki dan disediakan juga kuota penglibatan untuk adik-adik PEPIAS dan PKPIM.

Semoga usaha dakwah ini tidak akan padam di bumi Selangor ini dan dipohon agar semua sukarelawan ABIM Selangor dari seluruh pelusuk negeri Selangor bersama-sama menggerakkan dan menggembleng tenaga untuk berada atas jalan dakwah ini.

Sekian.


Setiausaha Negeri
6 Ogos 2010
Kuala Selangor

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR