Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




Petisyen Bantahan Bermula..... ABIM Gerakkan Ummah

- OBD Petaling Dato' Abu Bakar Hamid sedang menandatangani petisyen diKain rentang -

Jumaat, 8 Januari 2010, Masjid Negeri Shah Alam ..kempen kesedaran ummat bermula. Isu penggunaan kalimah ALLAH oleh Herald :Catholic Weekly amat menyentuh hati nurani ummat Melayu. Demonstrasi demi demonstrasi diadakan.
Namun, ABIM Selangor mengambil cara yang lebih hikmah dengan melancarkan KEMPEN KESEDARAN UMMAH dan ia telah bermula di masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah , Shah Alam.
Pengumpulan petisyen dan tandatangan bantahan terhadap penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam dan sesi penerangan tentang isu ini mewarnai sesi kempen ini. YDP ABIM Negeri Selangor , Ustaz Mohd Zawawi Ahmad Mughni berucap dalam sesi tersebut menyatakan kekesalan terhadap keputusan ini dan mendesak supaya Institusi Raja campurtangan menyelesaikan masalah ini.

JAIS juga akan mengadakan satu Seminar Penerangan tentang isu ini diDewan Utama Masjid Negeri Selangor pada 11 Januari 10 jam 9.00 pagi. ABIM akan terus menyebarluaskan penerangan ini dan akan memastikan ummat mendapat kefahaman tentang isu ini.

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR