Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




SMART SOLAT ABIM MENDAPAT SAMBUTAN HANGAT

JALAN KEBUN, 21 September 2008 – Seramai 160 orang remaja berusia 9 tahun hingga 16 tahun telah mengikuti Program ‘Smart Solat’ yang dianjurkan oleh ABIM Selangor dan PEPIAS di Masjid An Naim, Jalan Kebun ( Utara ) dan Masjid Al Falah, Jalan Kebun ( Selatan ).

 

Seramai 20 orang pendakwah muda dari kalangan pimpinan dan ahli PEPIAS dari pelbagai universiti telah turun padang membantu melancarkan program tersebut. Program kali ketiga ini mendapat sambutan yang begitu menggalakkan menandakan kesedaran umat tentang perlunya pendidikan ibadah anak-anak diberi keutamaan semakin meningkat.

 

Program ini telah telah mendapat kerjasama yang baik dari semua pihak terutamanya pihak MAIS yang telah menyediakan dana dakwah, pihak masjid yang telah memberikan kebenaran dan jemputan kepada peserta, Blue T  Publication Sdn Bhd yang telah menyumbangkan majalah ANA MUSLIM untuk semua peserta dan semua pihak yang membantu menjayakan program tersebut.


Program yang bermula dari pukul 8.30 pagi itu dipenuhi dengan bengkel perbincangan untuk memberikan lebih kefahaman dan praktikal kepada semua peserta. Semasa waktu rehat, semua pelajar menikmati juadah kerohanian dengan menunya ialah solat duha, solat hajat dan solat tasbih.


Program berakhir pada pukul 4.00 petang kerana semua peserta akan meneruskan aktiviti mereka bersama dengan pihak Masjid iaitu Majlis Khatam Al Quran. Semua peserta begitu gembira dan berharap dapat mengikuti program lain di masa yang akan datang.

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR