Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




IFTAR ABIM Daerah Klang

KLANG, 17 September 08 – ABIM Klang telah menganjurkan Majlis Iftar , Tazkirah dan Solat Terawih di Pusat Pendidikan Abim Klang di Batu 8 Jalan Meru. Seramai 50 orang ahli keluarga besar ABIM dari kalangan anak-anak, guru-guru, pimpinan dan ahli-ahli veteran Abim Klang turut hadir memeriahkan majlis tersebut.

Majlis Iftar yang dijalankan dengan cara ’pot luck’ ini mendapat sambutan dari semua unit usrah yang ada di daerah Klang. Selepas solat Maghrib, Tazkiran Ramadan telah disampaikan oleh Tuan Guru Prof. Madya Dr Mujaini , ilmuan dan pendakwah ABIM yang sekarang bertugas di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor ( KUIS ).

Antara sahabat ABIM Klang yang hadir dalam majlis tersebut ialah Sdr Tamsir yang buta kedua-dua matanya. Beliau datang dengan isteri dan anak kecilnya dan yang lebih istimewa beliau membawa menu popular dikedainya iaitu cendawan goreng celup tepung. Sebagai seorang penyokong setia usaha dakwah ABIM, beliau sentiasa konsisten dalam menghadiri majlis-majllis dan program ABIM kecuali sekiranya ada urusan lain.

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR