RAYUAN DANA TABUNG PEMBANGUNAN SERI AL HUDA

Didoakan semoga Y.Bhg Tuan dan keluarga sentiasa berada di dalam limpahan rahmat dan perlindungan Allah swt, insya Allah.

Seri Al Huda telah ditubuhkan oleh Angkatan Belia Islam Malaysia pada tahun 1989 dengan hasrat untuk membentuk Insan Kamil melalui sistem pendidikan yang sepadu. Dengan permulaan 33 orang pelajar, Seri Al Huda kini telah berkembang dengan 410 orang pelajar dengan sokongan 28 orang guru sepenuh masa. Seri Al Huda ingin terus mengorak langkah kehadapan untuk meningkatkan prestasi dan menjadikan sekolah lebih inovatif dan kompetitif dalam melaksanakan sistem pendidikan Islam dalam menghadapi cabaran zaman masakini.

Pihak sekolah juga berhasrat untuk menjadikan Seri Al Huda sebagai sekolah komuniti contoh di mana pendidikan disusun untuk memenuhi keperluan anggota-anggota komuniti dari berbagai peringkat umur. Semua kepakaran, kemudahan dan infrastruktur yang terdapat di sekolah dan dalam komuniti disalurkan menerusi sekolah untuk memberikan latihan intelektual dan rohaniah yang berkaitan. Dari latihan itu diharapkan berlaku transformasi diri insan sebagai individu dan sebagai anggota keluarga dan komuniti.
Untuk memenuhi hasrat ini, pihak sekolah telah memulakan usaha membangunkan Kompleks Pendidikan Islam Seri Al Huda yang akan menempatkan blok bangunan sekolah, tadika, dewan serbaguna, surau dan kemudahan-kemudahan yang lain. Kos pembinaan Kompleks ini adalah dianggarkan sebanyak RM6 juta. Justeru, mewakili Ahli Lembaga, guru-guru dan para pelajar, kami dengan hormatnya merayu sumbangan dana dari Y.Bhg Tuan untuk menjayakan cita-cita ini. Sila layari http://www.seri- alhuda.blospot. com untuk maklumat lanjut dan perkembangan terkini.

Akhirnya, kami mendoakan semoga Allah swt membalas sumbangan dan kerjasama Y.Bhg Tuan dengan pembalasan yang lebih baik di dunia dan juga di akhirat nanti. Sekian, terima kasih.

Wassalamu alaikum.

DR. AMRAN MUHAMMAD, Pengerusi, Lembaga Pengelola Seri Al Huda

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR