Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




MRA PELAWA LAKSANA KORBAN DI SOMALIA


MRA pelawa laksana korban di Somalia

KUALA LUMPUR 22 Okt. - Malaysian Relief Agency (MRA) menjemput umat Islam di negara ini menyertai program ibadah korban di Somalia melalui Kempen Korban Terbaik MRA sempena Hari Raya Aidiladha tidak lama lagi.

Pengarah Eksekutif MRA, Mohd. Shahrulazilan Said berkata, program ibadah itu adalah peluang kepada masyarakat menanamkan rasa kasih dan ihsan terhadap saudara mereka di Somalia.

"Secara tradisinya, MRA akan menyalurkan dana korban yang terkumpul kepada beberapa buah negara berhampiran Malaysia termasuk negara yang melibatkan operasi MRA sepanjang tahun ini.

"Namun kali ini, MRA bersetuju memberi tumpuan penuh berkenaan agihan korban kepada penduduk Somalia yang sedang dihimpit bencana dan hidup dalam serba kekurangan," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Tambah Shahrulazilan, sumbangan daging korban kepada penduduk negara itu adalah hadiah tidak ternilai buat mereka yang mendiami kem-kem pelarian di sana. "Sudah lama mereka tidak menikmati daging segar tetapi hanya menikmati sajian bubur gandum dan roti setiap hari," ujarnya lagi.

Umat Islam yang ingin menyertai program itu boleh menyampaikan sumbangan melalui akaun Maybank bernombor 5640 9820 6365 dan menghubungi sekretariat program di talian 03-2697 2007 untuk keterangan lanjut.

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR