Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




MAJLIS SAMBUTAN AIDILFITRI WAP 3G 2011


18 September 2011, Shah Alam - Majlis Sambutan Aidilfitri jemaah WADAH Selangor - ABIM Selangor - PEPIAS telah berlangsung dengan jayanya pada hari Ahad, 18 September 2011 bertempat di Dewan Ar-Rahmah, Masjid Ubudiyah Seksyen 19 Shah Alam seawal jam 9.00 pagi.

Majlis yang dihadiri oleh hampir 60 orang ahli jemaah ini berlangsung dengan baik dimulai dengan bacaan doa oleh Ustaz Anas bin Jaafar, Exco ABIM Selangor. Majlis yang dipengerusikan oleh Saudara Afif Kasno yang juga merupakan timbalan YDP ABIM Klang seterusnya bersambung dengan ucapan dari wakil jemaah bermula dengan YDP ABIM Selangor, Setiausaha Agung PEPIAS dan diakhiri dengan ucapan oleh Pengerusi WADAH Selangor.



Majlis ini kemudiannya diteruskan dengan sesi dialog antara ahli serta dimeriahkan lagi dengan kehadiran YB Yaakob Sapari, Exco Negeri Selangor. Beliau memberikan ucapan penghargaan dan terima kasih dan juga sedikit mengenai keperluan dan kepentingan jemaah untuk terus-menerus melakukan kerja dakwah memberikan pemahaman dan pendidikan yang terbaik kepada umat.

Majlis ini diakhiri pada jam 11.30 pagi dan bermula pertemuan khas HELWA yang diketuai oleh Ketua HELWA ABIM Selangor saudari Norhidayah. Turut serta dalam oertemuan tersebut adalah seramai 9 orang iaitu ketua helwa daerah, exco abim selangor dan exco helwani pepias. Perbincangan lebih menjurus kepada perlantikan dan pengesahan jawatankuasa HELWA ABIM Selangor, dan juga aktiviti sepanjang 2011/2012. Majlis bersurai jam 12.45 tengahari dalam Majlis Raya WAP 3G.


0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR