Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




PROGRAM IHYA' UN-NAHAR @ RAMADHAN HULU SELANGOR

19 Ogos 2011, Batang Kali, Hulu Selangor - ABIM Selangor pada tahun 2011 telah menerima jemputan dari pihak ABIM Daerah Hulu Selangor untuk menjalankan program Ihya' Un-Nahar @ Ramadhan di 3 masjid dan surau sekitar Batang Kali iaitu Surau At-Taqwa Tamu Hill Park, Masjid Bandar Baru Batang Kali dan Masjid As-Sajidin Batang Kali.

Seramai 28 orang tenaga fasilitator yang terdiri daripada rakan-rakan SISMA Selangor dan sukarelawan daripada pelajar-pelajar UNISEL Batang Berjuntai. Fasilitator berkumpul di Surau At-Taqwa untuk sesi suaikenal dan ramah mesra serta dijalankan aktiviti induksi pada malam 19 Ogos 2011.

Berikutnya, pada awal pagi 20 Ogos 2011, fasilitator bersama ahli kariah surau bersama-sama bangun berqiyamullail, bersahur bersama, solat Subuh berjemaah dan mendengar kuliah Subuh yang dibimbing oleh Saudara Kamarul Azami, Setiausaha ABIM Selangor.

Tepat jam 7.30 pagi, semua fasilitator bergerak ke lokasi program masing-masing. Namun, apa yang menjadi sedikit ralat pada kami adalah bilangan penyertaan yang sedikit. Namun ternyata, semangat juang dan ingin menyumbang yang ada pada anak muda yang hadir ini, tidak luntur dan program ini dapat dijalankan dengan jayanya dan ditamatkan dengan solat Asar berjemaah.

Namun di Surau At-Taqwa, satu majlis penyerahan sumbangan Seorang Sekampit Beras telah dilangsungkan sebaik sahaja selesai solat Asar berjemaah. Majlis ini berjalan lancar dan dihadiri oleh penerima sumbangan dan penyumbang serta penduduk setempat.



Kami di ABIM Selangor mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak ABIM Daerah Hulu Selangor yang berusaha untuk menggerakkan program-program ini. Semoga usaha ini diberkati dan dirahmati oleh Allah s.w.t.



0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR