Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




AYATA Kini di Klang



Tuan Hj Muslimin Yaakop sedang menerima cenderamata dari Cikgu Nawawi ( AYATA ) sebagai tanda kenang-kenangan. Berbaju merah ialah Tuan Hj Shafie , Ketua Kg Bukit Kapar.

Klang 6 Jun 2010 - ABIM Klang dengan kerjasama WADAH dan GPM ( Global Peace Mission ) telah menganjurkan Kursus Bahasa Inggeris Komunikasi untuk anak-anak Yatim Tabal, Takbai.(AYATA). Seramai 20 orang pelajar lelaki dan perempuan telah dibawa ke Pusat Pendidikan ABIM Klang untuk program intensif selama 5 hari bermula 6 Jun -10 Jun 2010.

Tujuan progam ini adalah untuk membantu peserta memantapkan lagi kemahiran bahasa Inggeris komunikasi para pelajar tersebut. Program ini juga bertujuan untuk memperkasakan generasi pewaris umat seagama, serumpun dan seperjuangan dinegara Thailand.

selain YDP ABIM Selangor dan YDP ABIM Klang, turut hadir dalam program perasmian ialah Tuan Hj Muslimin yaakop, Mantan YDP ABIM Selangor, Hj Shafie Sulaiman , Ketua Kampung Bukit Kapar dan En.Wan Rahman wakil GPM.

Seramai 5 orang sukarelawan guru akan terlibat dalam menjayakan program tersebut iaitu Cikgu Abd rahman Omar, cikgu Norezah Kasmon, cikgu Hjh Norsaadah dalail, Cikgu Zuraina Mohd Sabri dan Cikgu Ruzana Rashid.

Semoga hubungan ukhuwwah Islamiyyah yang terjalin akan menguatkan hubungan dua hala antara negara serumpun. Sumbangan kecil ini diharap dapat membuka jalan yang lebih besar dan luas untuk perkembangan dakwah serantau.

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR