Gerakan Belia Islam Yang Memperjuangkan Kebenaran dan Keadilan




ABIM BANTU KELUARGA AKTIVIS YANG TERKORBAN


HELWA Selangor diwakili oleh Azareka, Faizah dan Suhaila sedang menyampaikan sumabangan kepada isteri arwah dirumahnya.


TERAS JERNANG,13 September 2008 - ABIM Selangor menyerahkan sumbangan Tabung Prihatin yang telah dilancarkan selama sebulan dari 17 Julai 2008 hingga 17 Ogos 2008 yang lalu kepada balu Al-Marhum Amin Nasir. Beliau terkorban dalam kemalangan jalan raya di Puchong pada bulan Julai yang lepas. Rombongan yang diketuai oleh YDP ABIM Selangor itu turut dihadiri Saudara Khairuddin Abbas, PSU ABIM Selangor dan Sdr Azman SU ABIM Sepang.


Beliau telah meninggalkan seorang isteri dan empat orang anak yang masih kecil. Isteri beliau bertugas di bahagian pentadbiran UNITEN. Mereka anak-beranak tinggal di Kampung Teras Jernang, Bangi. ABIM Bangi telah membantu isteri arwah menguruskan persekolahan anak dan urusan kebajikan yang diperlukan.

 

Walaupun sumbangan yang diberi tidak seberapa, tetapi keprihatinan ini diharap dapat mengurangkan tekanan dan bebannya untuk seketika.

Biarpun sumbangannya kepada gerakan dakwah tidak lama tetapi ia tetap pernah melakukan sesuatu untuk agamanya.  Hanya Allah yang dapat menghitung segala amal hamba-hambaNYa.

 

0 comments:

Copyright © 2013 ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM) SELANGOR